• تهران، انتهای یادگار امام جنوب خیابان امامزاده عبدالله پلاک 28

پکیجهای دیواری بوتان و ایران رادیاتور و نگاهی به محاسن و معایب آنها

  • خانه / پکیجهای دیواری بوتان و ایران رادیاتور و نگاهی به محاسن و معایب آنها

پکیجهای دیواری بوتان و ایران رادیاتور و نگاهی به محاسن و معایب آنها

پکیج دیواری بوتان

«تأسیسات و تجهیزات ملل»- گروه صنعتی بوتان را محمود خلیلی در سال 1332 با دریافت امتیاز توزیع و عرضه گاز مایع از شرکت نفت ایران و انگلیس در تهران تاسیس کرد. در سال 1333 با همراهی مهندس محسن خلیلی، واحد کوچک تولید وسایل گاز­سوز و سیلندر گاز و اجاق گاز در سه راه آذری شکل گرفت.

در سال ۱۳۶۷، شرکت صنعتی بوتان به تولید و عرضه محصولات جدید گازسوز اقدام کرد و توانست در هفت سال بر حجم تولید آبگرمکن دیواری بوتان تا ده برابر (طبق گزارش‌های مالی شرکت) بیافزاید. طی همین مدت، این شرکت اکثر قطعات ساخت داخلی آبگرمکن را جایگزین قطعات وارداتی کرد و به صادرات قطعات ایرانی آبگرمکن به کشورهای اروپایی (آلمان، انگلستان و ایتالیا) و تولید و عرضه محصولات جدیدی همچون پکیج دیواری و رادیاتور آلومنیومی پرداخت. شرکت بوتان از سال 1371 واردات پکیج از کشور اسپانیا را شروع و پس از چند سال با واردات قطعات از این کشور، خط مونتاژی پکیج دیواری و رادیاتور را افتتاح کرد. در حقیقت، شرکت بوتان اولین تولید کننده پکیج دیواری در ایران بود. از سال 1380 شرکت صنعتی بوتان طی قرارداد همکاری با شرکت رییلو ایتالیا قطعات پکیج بوتان را به طور یکپارچه از این شرکت دریافت می­کند و در کشور مونتاژ آن انجام می­گردد. هم­اکنون با گذشت بیش از شصت سال، این شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی و تجهیزات گرمایشی فعالیت می‌کند.

پکیج‌های دیواری بوتان در پنج مدل متنوع تولید و روانه بازار می‌شود که عبارتند از: بیتا، پرلا پرو، سی.وی، ورونا، پارما و پاویا.

 

محاسن

1- تجربه بالای بوتان در تولید پکیج دیواری موجب شده است که هم از نظر تولید با اشتباه کمتر ظاهر شود و هم از نظر خدمات، نیروی خدماتی گسترده تری را در سراسر ایران داشته باشد.

2- تنوع محصول در پکیج­های دیواری بوتان می­تواند علایق و بودجه های مختلف را پوشش دهد.

3- استفاده از قطعات ایتالیایی با برند معتبر

 

معایب

1- قیمت بالای پکیج دیواری بوتان در مقایسه با پکیج دیواری هم­رده ایران رادیاتور

2- استفاده از هیدرولیک ست پلیمری

 

پکیج دیواری ایران رادیاتور

در سال 1358، شرکت ایران رادیاتور به دلیل عدم تخصص صنعت ریختگری داخلی در تولید رادیاتورهای آلومینیومی و واردات آن از اروپا با یک ماشین و تعدادی کارگر در ساختمانی به مساحت 1500 متر مربع در تهران تاسیس شد. در سال 1359، اولین سری رادیاتور آلومینیومی را ایران رادیاتور تولید و به بازار عرضه کرد. در سال 1366 با توجه به تقاضای روزافزون، بخش رادیاتور آلومینیومی ایران رادیاتور به شهرک صنعتی در رشت منتقل شد تا توان تولیدش را بالا ببرد. در سال 1369 شرکت ایران رادیاتور موفق شد با توجه به کیفیت بالای رادیاتور هایش و با کمک کمپین عمو یادگار به پرفروش­ترین تولید کننده رادیاتور و مشعل در ایران تبدیل شود.

در سال 1383 با توجه به نیاز بازار به پکیج دیواری، شرکت ایران رادیاتور تصمیم به تحقیق درباره تولید پکیج دیواری گرفت. با توجه به سابقه خوب این شرکت در تولید رادیاتور آلومینیومی و مشعل، مهندسان این شرکت تمام تلاش­شان را به تولید پکیجی در خور نام این گروه صنعتی معطوف کردند. با توجه به فاز اولیه، تصمیم بر این اساس بود که کل قطعات به صورت اس.کی.دی وارد و در کارخانه ایران رادیاتور مونتاژ گردد. مهندسان شرکت با تحقیق برای تهیه قطعات از بهترین شرکت­های اروپایی کوشش کردند و با توجه به اینکه شرکت ایران رادیاتور نماینده انحصاری کارخانه ویلو آلمان در ایران است، قلب تپنده پکیج که همان پمپ آن باشد به این شرکت سفارش داده شد. ایران رادیاتور با توجه به رقیبی قوی و با تجربه همچون بوتان، راه سختی را باید طی می­کرد اما با تلاش و حفظ کیفیت محصولاتش توانست به رقیبی برای شرکت بوتان تبدیل شود. شاید سری­های اول پکیج­های تولیدی ایران رادیاتور آن کیفیتی را که باید داشته باشد نداشت اما با گذشت زمان و کسب تجربه، این شرکت توانست اشکالات را برطرف کرده و به دستگاهی قابل قبول برسد.

امروزه، گروه صنعتی ایران رادیاتور متشکل از چندین کارخانه، با بیش از ۴۰ سال فعالیت، یکی از با­سابقه‌ترین و بزرگترین واحدهای تولیدی کشور است و در زمینه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی و فولادی شوفاژ، پکیج‌های شوفاژ دیواری و زمینی، مشعل‌های گازسوز، گازوئیل‌سوز و دوگانه‌سوز، کولرهای گازی اسپلیت و داکت اسپلیت فعالیت می‌کند. اینک با سال‌ها تجربه، با ارتقاء کیفیت محصولات و کسب دوبار عنوان واحد نمونه کیفی در سطح ملی از سوی سازمان ملی استاندارد و حضور فعال و آبرومند در نمایشگاه‌های بین‌المللی معتبر اروپا و کسب گواهینامه‌های متعدد بین‌المللی نظیر ان­.اف فرانسه، سی­.ای  اروپا، بی­.اس­.آی انگلیس و… توانسته است به عنوان بزرگترین واحد ریخته گری تحت فشار خاورمیانه، دومین تولید کننده بزرگ رادیاتور آلومینیومی شوفاژ در جهان، بزرگترین تولیدکننده مشعل در خاورمیانه و چهارم در جهان و بزرگترین تولید کننده حوله خشک‌کن در خاورمیانه را کسب کند. محصولات ساخت شرکت ایران رادیاتور به بیش از ۳۰ کشور از جمله کشورهای پیشرفته صنعتی اروپا نظیر ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و… با افتخار صادر و ۳ بار نیز به عنوان صادر کننده نمونه کشور انتخاب شده است.

 

 

محاسن

1- سیستم هیدرولیک در اکثر پکیج­های دیواری ایران رادیاتور از جنس برنج است که سهم بسزایی در افزایش عمر مفید دستگاه دارد.

2- قیمت نازل­تر دستگاه در مقابل کیفیت و امکانات دستگاه باعث شده دستگاهی به صرفه تر به بازار عرضه کند.

3- برد دستگاه­های ایران رادیاتور مربوط به شرکت معتبر برهما در کشور ایتالیا است که موجب کارکرد بی­نقص این دستگاه می­گردد.

4- پکیج دیواری ایران رادیاتور دارای عیب­یاب بسیار کاملی است و مشتری به راحتی می­تواند ایراد دستگاه را خود تشخیص دهد.

5- تولید پکیج دیواری با سایز 36 برای واحدهای تا متراژ 300 متر مربع.

 

معایب

1- با توجه به نوپا بودن شرکت ایران رادیاتور در زمینه تولید پکیج دیواری، امری طبیعی است که حجم نیروی خدمات دهی آن نیز کمتر باشد و شاید برای خدمات دهی شرکت مجبور باشید یکی دو روزی منتظر بمانید

2- تولیدات ابتدایی پکیج­های دیواری ایران رادیاتور فن مرغوبی نداشت و به مرور زمان به صدا می­افتاد ولی در سری­های جدید این مشکل بر طرف شده اما هنوز هم کیفیت فن پکیج دیواری بوتان به نسبت ایران رادیاتور بالاتر است.

3- عدم تنوع در مدل­های تولیدی پکیج دیواری ایران رادیاتور.

 

 

نظر دهید