• تهران، انتهای یادگار امام جنوب خیابان امامزاده عبدالله پلاک 28

دلایل برف زدن لوله برگشت کولرگازی چیست؟

  • خانه / دلایل برف زدن لوله برگشت کولرگازی چیست؟

دلایل برف زدن لوله برگشت کولرگازی چیست؟

تاسیسات و تجهیزات ملل

تاسیسات ملل

دلایل برف زدن لوله برگشت کولرگازی چیست؟

یخ زدن یا برفک زدن کولرگازی مشکلی نسبتا رایج است که در بخش های مختلف این دستگاه اتفاق می افتد. مثلا ممکن است ببینید که کمپرسور کولر شما برفک زده و ندانید که باید چه کنید تا دیگر چنین صحنه ای را نبینید. گاهی پنل بیرونی و کندانسور یخ می زنند و باعث نگرانی شما می شوند. اما امروز به بررسی دلایل برفک زدن لوله برگشت کولر گازی پرداخته ایم.

تاسیسات ملل

البته پیش تر در خصوص یخ زدن کولر گازی به صورت جامع صحبت کرده بودیم که می توانید از مقاله های مرتبط با آن در دیگر بخش های وب سایت کمک بگیرید. برای آشنایی با دلایل برفک بستن لوله برگشت کولر گازی و چگونگی رفع این مشکل، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

دلایل برف زدن لوله برگشت کولر گازی
به طور کلی عوامل بسیاری موجب یخ زدن یا تشکیل برفک در اجزای کولر گازی و اسپلیت می شوند. مثلا اگر جریان هوا به درستی در لوله ها و کویل ها وجود نداشته باشد، ممکن است این بخش ها دچار برفک زدگی شوند. آلودگی و انسداد فیلترها بر اثر نفوذ گرد و خاک و چربی هم دلیل دیگر برف زدن لوله برگشت کولر گازی به شمار می روند.

شاید جالب باشد بدانید که اگر کولر گازی شما گاز کافی نداشته باشد، ممکن است لوله ها یا کندانسور آن یخ بزنند. خرابی قطعاتی مثل ترموستات، سنسورها شیر برقی و … نیز باعث ایجاد یخ یا برفک در کولر و اسپلیت، به ویژه مدل های سرمایشی-گرمایشی می شود. در زیر هریک از این دلایل را بیشتر بررسی می کنیم.

تاسیسات ملل

برف زدن لوله برگشت کولر گازی
عدم وجود هوا در کویل اواپراتور
روند کاری اسپلیت و کولر گازی به این ترتیب است که با گرفتن دمای محیط، دما را کاهش داده و موجب خنک شدن محل می شوند. اگر سیستم تهویه مطبوع شما به طور صحیح جریان هوا را از روی اواپراتور عبور ندهد، این تبادل گرما اتفاق نمی افتد و گاز فریون نمی تواند بخوبی گرما را از خانه خارج کند. در نتیجه به مرور دمای گاز کاهش پیدا کرده و لوله ها یخ می زنند.

خرابی فن بلوور
از دیگر دلایل برف زدن لوله برگشت کولر گازی، خرابی قطعه ای به نام فن بلوور است. این قطعه هوای گرم را به داخل پنل کشیده و با تماس با کویل های اواپراتور سرد، آن را به هوای سرد تبدیل می کند. اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه کند، پنل داخلی شروع به یخ زدن می کند و شاهد ایجاد دانه های برفک و بلورهای یخ روی کولر و بخش های مختلف آن خواهیم بود.

کثیف بودن فیلتر های کولر گازی
فیلترهای کولر گازی پس از مدتی آلوده و مسدود می شوند. این مسئله باعث می شود که مکش هوا به درستی انجام نشود و به دنبال آن قطعاتی همچون فن بلوور و اواپراتور درست کار نکنند. در نتیجه لوله برگشت یا دیگر بخش های کولر یخ می زنند.

کاهش حجم گاز
اگر کولر گازی شما به هر دلیلی مانند نشتی گاز فریون یا جا به جایی نادرست و … کمبود گاز داشته باشد و از گاز کافی برخوردار نباشد، سیکل سرمایش با مشکل مواجه می شود. در این شرایط، برف زدن لوله برگشت کولر گازی اتفاق عجیبی نیست و ممکن است شاهد بروز آن باشید.

تاسیسات ملل

بهم ریختن استاندارد دمایی
زمانی که هوای بیرون نسبتا سرد است، سعی کنید که از حالت فن کولر گازی استفاده کنید. اگر در این شرایط از حالت سرمایش استفاده کنید، لوله ها و به طور کلی سیکل کولر یخ می زند.

خرابی اجزای مختلف کولر گازی
خرابی قطعات هم دلیل دیگر برف زدن لوله برگشت کولر گازی است. اگر قطعاتی همچون فرماند، سنسور بیرونی، شیر برقی و… از کار بیفتند، کولر درست کار نکرده و اجزای آن یخ یا برفک می زنند.

تاسیسات ملل

انسداد و گرفتی لوله ها
اگر لوله مویی یا قطعاتی مانند شیربرقی کولر گازی یا لوله های ارتباطی گرفتگی داشته و یا مسدود باشند، ممکن است لوله ها، کمپرسور و یا کندانسور یخ بزنند.

راهکارهای رفع مشکل یخ زدن لوله برگشت کولر گازی
تیم تعمیرات کولر گازی در مرکز سخت افزار ایران برای برطرف کردن مشکل برف زدن لوله برگشت کولر گازی، اقدامات زیر را انجام می دهند:

تعویض فیلتر هوای کولر گازی
بررسی و تمیز کردن کویل اواپراتور کولر گازی یا اسپلیت
بررسی جریان هوای داخل کولر گازی و مطمئن شدن از باز و عادی بودن جریان هوا
بررسی فن بلوور و در صورت نیاز تعویض کردن آن
استفاده از حالت فن کولر گازی در زمانی که هوای بیرون منزل سرد است.
توصیه می کنیم برای رفع این مشکل و رهایی از آن، با تکنسین های مجرب تعمیرات اسپلیت و کولر گازی مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید.

در بخش مقالات سایت تاسیسات ملل، مطالب جامع و کاملی در خصوص مشکلات این دستگاه و نحوه برطرف کردن آنها قرار داده شده است.

تاسیسات و تجهیزات ملل

09125969104

09128982880

02166631357

نظر دهید