• تهران، انتهای یادگار امام جنوب خیابان امامزاده عبدالله پلاک 28

آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری

  • خانه / آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری

آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری

تاسیسات و تجهیزات ملل

آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری


زمانی که پکیج گرمایشی و سرمایشی را خریداری می‌کنید پس از نصب آن باید پکیج را روشن کنید که باید نحوه روشن کردن پکیج دیواری را بدانید. روشن کردن پکیج دیواری کار آسانی نیست و هر کسی که می‌خواهد این کار را انجام دهد باید اطلاعات کافی در این باره را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری را برای شما توضیح دهیم با تاسیسات ملل همراه باشید.

چگونه پکیج دیواری را روشن کنیم؟
روشن کردن پکیج دیواری پس از نصب پکیج یکی از مراحل راه اندازی پکیج می‌باشد که شما باید به درستی بتوانید این کار را انجام دهید و در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید باید از مراکز تخصصی راه اندازی پکیج کمک بگیرید و یا اینکه در ادامه آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری را مطالعه کنید.
آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری

1. در مرحله اول روشن کردن پکیج دیواری باید قبل از انجام هر کاری پکیج دیواری و رادیاتور یا شوفاژهای آن را هواگیری کنید چرا که در صورت هوا گرفتن رادیاتور و شوفاژ ممکن است علت سرد و گرم آب پکیج پس از راه اندازی آن شود.

2. در این مرحله از روشن کردن پکیج به سراغ دکمه خاموش روشن پکیج می‌رویم.
دکمه خاموش و روشن شامل دو حالت صفر و یک می‌باشد در صورتی که روی یک باشد به معنی روشن بودن دستگاه است و در صورتی که روی صفر باشد به معنی خاموش بودن دستگاه است.

3. در مرحله بعدی آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری شیرهای رفت و برگشت رادیاتور و شوفاژ را باید باز کنید.

4. در این مرحله از آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری باید فشار دستگاه را بررسی کنید که به واسطه عقربه روی دستگاه می‌توانید این کار را انجام دهید.
در صورتی که فشار کمتر از 1.5 بود وظیفه شما این است که شیر پرکن را باز کنید با مطالعه دفترچه راهنما محل قرار گیری شیر پر کن را پیدا کنید.

5. در این گام از روشن کردن پکیج دیواری باید ترموستات پکیج را بررسی کنید در صورتی که ترموستات روی حالت صفر باشد به این معنی است که در حالت تابستانه قرار دارد ولی اگر روی حالت ماکزیمم باشد یعنی روی حالت زمستانه است.
نکته قابل توجه در این مرحله از روشن کردن پکیج دیواری این است که بهتر است همیشه پکیج را روی حالت ماکزیمم قرار ندهید چرا که باعث آسیب زدن به پکیج می‌شود و باید عیب یابی و تعمیر پکیج دیواری برای آن انجام شود.

سپس می‌توانید ترموستات را روی دمای دلخواه تنظیم کنید و منتظر بمانید تا چراغ آن سبز شود و حالا به مرحله بعد می‌روید.

6. در این مرحله از آموزش گام به گام نحوه روشن کردن پکیج دیواری می‌توانید شیر گاز ورودی به پکیج را باز کنید.
پکیج روشن شده و چراغ‌های نارنجی رنگ آن روشن می‌شوند( چراغ‌های نارنجی رنگ به معنای تشکیل شعله می‌باشند).

7. در مرحله آخر روشن کردن پکیج دیواری چراغ‌های سبز که به دمای دستگاه مربوط می‌شوند روشن شده و دستگاه به دمای تنظیم شده به دلخواه شما خواهد رسید.

 

در این بخش شما را به صورت کلی با نحوه روشن کردن پکیج دیواری آشنا کردیم در صورتی که هر گونه ابهامی‌برای شما وجود داشت می‌توانید از تیم حرفه ای تاسیسات ملل کمک بگیرید.

نکاتی که قبل از روشن کردن پکیج دیواری باید رعایت شود
قبل از روشن کردن پکیج دیواری باید به چند نکته مهم توجه کنید چرا که در صورت بی توجهی به آن‌ها ممکن است با چند مشکل جدی و جبران ناپذیر رو به رو شوید که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

نشت گاز ورودی پکیج دیواری
قبل از اینکه دست به کار روشن کردن پکیج دیواری شوید لوله‌های گاز ورودی را بررسی کنید و از عملکرد صحیح و همچنین عدم نشتی آن‌ها مطمئن شوید.

نشت دودکش پکیج دیواری
قبل از هر چیزی باید به شما بگویم که بهتر است از دودکش‌های مدل H استفاده کنید.
دودکش یکی از مهم ترین اجزای پکیج می‌باشد که قبل از روشن کردن پکیج باید به بررسی آن بپردازید و از اتصال آن به درستی مطمئن شوید همچنین باید آن را بررسی کنید و از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی منبع آب پکیج دیواری
یکی از مهم ترین نکات قبل از روشن کردن پکیج دیواری این است که منبع پکیج هیچوقت نباید بدون آب باشد چرا که باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود.
و اما سوال که برای اکثر ما پیش می‌آید این است که چگونه بفهمیم که منبع پکیج آب دارد یا خیر؟ در صورتی که درجه فشار آب نانومتر بین یک تا یک و نیم بود باید بدانید که منبع آب پر می‌باشد و در صورتی که پایین تر از این مقدار بود باید بدانید که آب منبع کم است و باید آب را باز کنید تا منبع پر شود.

و سایر نکاتی دیگر که اگر از نیروهای متخصص کمک بگیرید مطمئنا آن‌ها را رعایت می‌کنند.

تاسیسات ملل

نکاتی که در هنگام روشن کردن پکیج دیواری باید رعایت شوند
چند نکته مهم که در هنگام روشن کردن پکیج دیواری باید به آن‌ها توجه شود را در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد:

پس از روشن کردن پکیج دیواری فراموش نکنید که شیرپرکن را ببندید.
در برخی از پکیج‌ها از جمله پکیج ایران رادیاتور نیاز نیست که حتما شیر رفت و برگشت و شیر شوفاژ را در تابستان ببندید.
در صورتی که در هنگام روشن کردن پکیج دیواری با خرابی هر یک از قطعات پکیج مواجه شدید سریعا از یک تعمیرکار حرفه ای از مراکز معتبر مانند تاسیسات ملل کمک بگیرید.
در هنگام روشن کردن پکیج دیواری در صورتی که با ارور مواجه شدید می‌توانید با استفاده از دکمه ریست برای برطرف کردن ارور به صورت موقتی اقدام کنید و ارور را رفع کنید.
و …

چگونگی روشن کردن پکیج زمانی که در حالت زمستان است
در این بخش قصد داریم نحوه روشن کردن پکیج دیواری زمانی که روی حالت زمستانه است را برای شما توضیح دهیم با تاسیسات ملل همراه باشید.

1. در ابتدا برای روشن کردن پکیج دیواری در حالت زمستانه باید درجه فشار را بررسی کنید و اگر درجه بین یک تا یک نیم بود که مناسب است در غیر این صورت شیر کوچک زیر پکیج را باز کرده تا درجه فشار به میزان درجه مورد نظر برسد و سپس آن را ببندید.

2. در مرحله بعدی روشن کردن پکیج دیواری می‌توانید دود کش را بررسی کنید و از مسدود نبودن و یا نشتی نداشتن آن مطمئن شوید برای تست مسدود نبودن می‌توانید یک سنگ کوچک به داخل دودکش بندازید و متوجه افتادن آن در پکیج شوید و همچنین برای نشتی نداشتن هم می‌توانید دست به لوله دودکش زده اگر سرد باشد باید بدانید که نشتی دارد و اگر گرم بود باید بدانید که دود به بیرون منتقل می‌شود.

3. سپس تمام شیرهای آب ورودی را باز کنید و اجازه دهید آب وارد پکیج شود.

4. شیر ورودی به تمامی‌شوفاژ‌ها را باز کنید و در ادامه روشن کردن پکیج دیواری، پکیج را روی حالت زمستانه قرار داده و آن را روی دمای بالا قرار دهید تا روشن شود.

5. بعد از روشن کردن پکیج دیواری باید اولین شوفاژ گرم شود و به همین ترتیب سایر شوفاژها گرم شوند و زمانی که همه شوفاژ‌ها گرم شدند باید هواگیری پکیج انجام شود.

6. در آخرین مرحله روشن کردن پکیج دیواری باید فشار را مانند اولین مرحله تنظیم کنید.

پس از روشن شدن پکیج شاهد عملکرد پکیج در زمستان خواهید بود.

چگونگی روشن کردن پکیج زمانی که در حالت تابستان است
در حالت تابستانه پکیج مانند آبگرمکن عمل می‌کند.
برای روشن کردن پکیج دیواری در حالت تابستانه ابتدا باید شیر رفت و برگشت رادیاتور‌ها را ببندید و سپس دمای پکیج را همان میزان که می‌خواهید تنظیم کنید و پکیج را روی حالت تابستانه قرار دهید.
حال با باز کردن آب شاهد روشن شدن مشعل پکیج خواهید بود و با بستن آن هم شاهد خاموش شدن آن

  • تاسیسات ملل

  • 09128982880

  • 09125969104

  • 02166631357

نظر دهید